Ett år med Instagram ambassadører på @visitsorlandet

Ett år med Instagram ambassadører på @visitsorlandet

Nå har det gått ett år siden vi startet opp med Instagramprosjektet #mittsørland på Visit Sørlandets Instagramkonto @visitsorlandet. 51 fantastiske sørlandsambassadører har delt sine sørlandsbilder, fra hele Sørlandet.

Les mer om bakgrunnen for at vi startet prosjektet #mittsørland

Resultatene har vært over all forventning for oss og vi er allerede godt igang med år to av prosjektet med nye ambassadører.

Screen Shot 2016-01-11 at 10.09.35

Noen av bildene ambassadørene har postet i 2015. Foto: @jane.asp, @ottofrank, @trondarne, @sansurd, @sirdalhuskyfarm, @kristine_pettersen

Vi nådde målet – både kvantitativt og kvalitativt

Ved starten av prosjektet satte vi oss et mål om å nå 5000 følgere i løpet av 2015. Ikke fordi vi tror at antall følgere er det eneste saliggjørende, men det er alltid kjekt å ha noen mål for nye prosjekter og flere følgere betyr også at flere får med seg det som deles på kontoen. Vi vil jo gjerne nå ut til så mange som mulig.

Ved nyttår hadde vi 5140. Det er rett og slett en økning på 449 % fra utgangspunktet på 918 31.12.2014.

5000 følgere er ikke mye dersom vi sammenlikner oss med store destinasjoner som Visit Oslo og Nord-Norge, men vi liker å sammenlikne oss med naboene våre i øst og vest. Visit Telemark har idag 1883 følgere og Stavangerregionen har 2839.

I tillegg ser vi at innleggene ambassadørene poster har større engasjement enn det vi oppnår på egne poster. Tidligere ambassadører er også flinke til å heie på nye og kommentere hverandres poster. Analyseverktøyene for Instagram har dessverre vært litt dårlige når det gjelder å måle utvikling i engasjement over tid, så jeg har ingen sammenliknbare tall fra i fjor.  Vi bruker Iconosquare som analyseverktøy. Dette var tidligere gratis, men vi betaler gjerne noen hundrelapper i året for å få bedre tallmateriale.

Vi har også økt frekvensen for posting. Mens Visit Sørlandet i hele 2014 postet 277 bilder har ambassadørene tilsammen postet 1055 bilder i 2015. Det er et gjennomsnitt på 2,89 pr. dag, tett opp mot mange erfarne Instagram-markedsføreres anbefaling på tre poster i døgnet.

Screen Shot 2016-01-11 at 14.00.46

Våre mest likte poster på Instagram – ever. Grunnen til at samme bilde er oppført to ganger er at vi kjørte en årskavalkade i romjula. Foto: @ilovesirdal, @larseriknes, @elisabeth_hoibo og @jane.asp

Bruk av hashtagg øker

Visit Sørlandet måler Sørlandets digitale fotavtrykk og et av parametrene vi måler på er bruk av utvalgte #. Vi oppmuntrer derfor folk til å bruke disse og et av kriteriene ambassadørene må forholde seg til er å alltid poste med utvalgte #.

Det er gledelig å se at bruken smitter. #mittsørland hadde i mars 2015 1600 bilder, mens den nå har 7958. #visitsørlandet hadde 11744 ved nyttår 2014 og har nå økt til 30351 poster.

Geografisk spredning og engasjement

Et av målene for det første året med ambassadører var at vi skulle etterstrebe geografisk spredning. Det har vi fått til ved å overvåke ulike # med stedsnavn fra hele Sørlandet. Vi har hatt ambassadører fra Risør i øst til Flekkefjord i vest, fra Kristiansand i sør til Hovden i nord. Vi har ikke fått tak i folk fra absolutt alle kommuner, men det får blir et av målene for 2016.

Det viktigste er ikke at personen vi velger har mange følgere. Aller viktigst er at ambassadøren er aktiv på Instagram og har et engasjement for Sørlandet. En sørlending som bare tar bilder av utenlandsreisene sine vil ikke bli spurt – vi synes det er gøy når personens feed stort sett inneholder bilder fra Sørlandet.

Ønsker du å vite mer om prosjektet #mittsørland – eller ønsker du å bidra som ambassadør i en uke? Ta kontakt med Hildegunn Skage Teinum

Slik jobber Visit Sørlandet i sosiale medier

I det digitale landskapet skjer det endringer hele tiden. Nye tjenester popper opp i stor hastighet. Brukerne finner stadig nye «hjertebarn» for å møte venner og dele interesser.

Visit Sørlandets digitale strategi er enkel:

  • Våre gjester er våre beste markedsførere
  • Go where the fish are» – vi skal møte gjesten der gjesten er

Vi prioriterer å jobbe med å skape oppmerksomhet rundt Sørlandet i sosiale kanaler hvor vi vet at folk lar seg inspirere. På samme måte som våre gjester forteller gode historier om Sørlandet i sosiale medier, sprer vi fristende bilder, video og artikler fra Sørlandet på et bredt spekter av flater. Hver dag, gjennom hele året.

Vi evaluerer fortløpende hvilke kanaler vi skal prioritere å jobbe med, hvordan vi skal jobbe i kanalen og hvilke mål vi skal ha. Dette justeres og endres såpass fort at vi som regel først rekker å oppdatere måldokumentet når målene allerede er nådd :).

Her følger en liten oversikt over noen av kanalene vi jobber med p.t. Vi er også opptatt av å samarbeide og lære av andre når det gjelder hvordan jobbe og måle i sosiale medier. Blant annet har vi et godt samarbeid med Visit Oslo på måling av digitalt fotavtrykk, og vi jobber også sammen med firma som Destination Think! og Think Digital Travel.

Facebook – den store «fiskebollen» 

Facebook er ikke død som kanal. Javel, så digger de yngre å være på Snap. Men Facebook er fremdeles verdens største nettsamfunn. Og om du ikke er en av dem som aktivt selv deler, så er du nok jevnlig innom for å ta en titt på hva andre holder på med. Godt nok for oss! Spesielt siden vi vet at det folk deler mest av på FB er bilder av ferieturer de er på, eller ferieturer de planlegger å reise på. Og ikke minst så sjekker folk inn når de er på spennende plasser som de ønsker at vennene deres på FB skal se at de besøker. FB er med andre ord helt innafor strategien vår: her er det flust av folk som ser innhold som postes av våre gjester når de er på Sørlandet eller planlegger å reise hit. Og det er flust av folk som er potensielle til å engasjere seg i innhold som skapes av Visit Sørlandet. Vi har en rekke kanaler på FB som vi daglig skaper masse bra innhold og engasjement på. Vi er mer opptatt av engasjement og aktualitet enn antall «likes» – og målet vårt er å ha i snitt 10 % engasjement på sidene våre.

Hvor flinke er vi? Vel, vi ser at vi oftere kan klappe oss sjøl på skuldra og ha en liten fest på kontoret for feire at vi har 10 % engasjement enn mange andre vi sammenligner oss med.

Her kan du lese mer om Visit Sørlandet på FB.

Instagram – inspirasjon og ambassadører 

Mantraet «våre gjester er våre beste markedsføre» har vært en del av oss siden oppstarten av Visit Sørlandet i 2010.  Lenge var Instagram et «stebarn» i Visit Sørlandets sosiale verden. Men så bestemte vi oss for å ta grep. Instagram er tross alt tidenes kuleste inspirasjonskanal: hvor ellers sitter du bare å scroller gjennom bilder postet av en masse kjente og ukjente mennesker – basert på de interessene du har? Vi fant ut at vi måtte gjøre noe, og at det neppe var noe vi kunne suge helt fra eget bryst om det skulle bli suksess. Dermed rullet vi i gang et lokalt ambassadør prosjekt. På @Visitsorlandet har i nå hver uke en ny ambassadør som styrer vår Sørlandskonto. Dette er folk som bor rundt omkring på Sørlandet og som helt klart har en forkjærlighet for landsdelen og ikke minst det området de selv bor i. Gjennom å engasjere «folka der ute» får vi vist frem Sørlandet på en måte vi aldri ellers ville klart å gjøre. I tillegg har ambassadørene våre en troverdighet som gjør at innholdet blir ekte og inspirerer på en annen måte enn «offisielle reklamebilder». Du kan lese mer om vår Instagram-takeover her.

Visit Sørlandet på Instagram

Visit Southern Norway på Instagram 

Pinterest – «Pinners are doers» 

Pinterest er nok en kanal/plattform hvor folk deler bilder. En bildedelingstjeneste som til nå ikke har vært spesielt utbredt blant folk flest her hjemme på bjerget, men som har vært «the big thing» i USA i flere år. Hvis du lurer på hva det er så, er det litt (veldig) enkelt fortalt en slags online «scrap-book» hvor du kan samle egne bilder i forskjellige album du oppretter, og du kan også samle andres bilder. «Pin it» ikonet har du kanskje sett på enkelte blogger? Vel, da inviteres du ganske enkelt til å spare bildet på Pinterest´n din. Brukerne kan da lage sine pins og samle bilder de liker. Pinterest er rett og slett din oppslagstavle hvor du kan lagre flotte bilder du ser på internett. Hvorfor bruker Visit Sørlandet tid på Pinterest? Selv om brukermassen ikke matcher FB og Instagram, så vet vi at  «Pinners are doers». Det betyr at de som bruker Pinterest i tillegg til å la seg inspirere av mat, reise, trening, interiør, bryllup (!!), foto og andre lidenskapelige interesser, også er i kjøpsmodus. Konventering fra «kikking til salg» er høy i denne kanalen.

Southern Norway Pinterest

Flickr – bildemekka 

Visit Sørlandet har vært på Flickr i mange år. Dette er også en bildetjeneste med mange brukere. Vi har det meste av bilder som vi knipser rundt om i landsdelen lastet opp på Flickr.com. Gjør du søk i Google rundt reise og steder på Sørlandet, kommer våre bilder høyt opp i søk. Og vi får sammen med våre gjester som også har lastet opp bilder (!)  vist Sørlandet fra sin beste side.

Google – ingen over, ingen ved siden 

Vår venn Google! Nevnte vi at vi skal møte gjesten der gjesten er? Gjesten er kanskje først og fremst i søkefeltet på Google. Ferieturen starter i søkefeltet. Da er det viktig å sikre at godt og relevant innhold kommer opp i toppsøket. Vi jobber jevnt og trutt for å sørge for innhold visitsorlandet.com og alle de andre turistsidene på Sørlandet som vi har ansvaret for. slik at dette blir «servert» til gjestene i Google når de starter planleggingen og bestillingen av ferieturen. Vi har valgt å inngå et strategisk samarbeid med Visit Norway for å sørge for at a) innholdet vårt blir synlig og tilpasset alle duppedingser som gjestene måtte befinne seg på. og  b) innholdet vårt blir godt nok. At det i tillegg er 22 millioner årlige besøkende på visitnorway.com er ingen ulempe for sørlandske reiselivsbedrifter som ønsker å være synlige i markedet :).

Google+ – søk, søk, søk 

Ok. Google+ tok kanskje ikke helt av slik Google skulle ønske. Men enn så lenge ligger tjenesten der, og vi vet at artikler og innhold som postes her og får en «+» får litt ekstra hjelp til å klatre seg opp i organiske søk på Google. Ikke noe vi bruker mye tid på, men har et øye med for å følge hva som skjer.

Visit Sørlandet Google+

Visit Southern Norway Google+

Visit Kristiansand Google+ 

Blogg – levert av oss som elsker Sørlandet 

Visit Sørlandet har hatt sin egen reiseblogg i mange år. Bloggen bruker vi til å fortelle de gode historiene fra Sørlandet. Litt sånn her og nå ferskvare til inspirasjon og nytte for folk som har lyst til å oppleve Sørlandet. Det er våre opplevelser av Sørlandet, og minst ei gang i uka postes det nye innlegg på bloggen. Bloggen fungerer utmerket på å fortelle om de litt ukjente opplevelsene og «krydderet» som setter spissen på sørlandsopplevelsen. I tillegg er bloggen god venn med vår felles venn Google, noe som gjør at innholdet ofte rangerer topp i organiske søk. Mange av leserne av bloggen får vi også gjennom posting på våre øvrige sosiale kanaler. Les bloggen her.

YouTube – we gotta move it, move it

Film er tingen som gjelder nå. Sjefen i Visit Sørlandet har gitt teamet i Visit Sørlandet følgende utfordring: «Vi trenger film. Dere har ingen penger i budsjettet deres. Hva får dere til?».  Så for minst mulig penger skal vi få til mest mulig. Slikt blir man kreative av, og det kommer opp nye spennende prosjekt i samarbeid med andre miljø og ressurser. Allerede nå i desember skal vi ha en aldri så liten «filmpremiere» hvor resultatet av et filmprosjekt for å vise frem Kristiansand Barnas By skal vise frem. Løpende blir prosjektene lastet opp på  Visit Sørlandet på Youtube samtidig som de spres utover kanalene våre.

Nyhetsbrev – hjem i postkassa 

E-post markedsføring er fortsatt effektiv. Det har jo ikke noe med sosiale medier å gjøre, men vi tar det med her likevel ettersom det å bearbeide egne kundedato ofte blir glemt i iveren over å ha flere tusen følgere på FB. Vi sender jevnelig ut nyhetbrev til rundt 5000 «venner» av Sørlandet. Her forteller vi om hva som er nytt, hva skjer og sender ut gode tilbud. Vi har stålkontroll på hvor mange som åpner og leser nyhetsbrevene, og en mail inn i boksen krever også en handling av mottaker. En handling som for vår del er målsatt til at flest mulig skal åpne nyhetsbrevet fremfor å sende det rett i søpla. Det er mye læring i å sende ut nyhetsbrev, og for hver utsendelse er det evaluering på hva som virket og hva som ikke virket.

Twitter – hei på deg!

På Twitter deler vi bilder og artikler som vi tror har interesse for våre følgere. Men det viktigste av alt, vi kommenterer på gjester som besøker Sørlandet. Vi twitrer både på Visit Sørlandet, Visit Kristiansand og Visit Southern Norway.

Visit Sørlandet på Twitter

Visit Southern Norway på Twitter

Visit Kristiansand på Twitter 

Snapchat – kidsa og sånn som skjer 

Vi innrømmer det. Snap er et lite stebarn i Visit Sørlandet familien. Dog er vi «på» når det skjer noe og vi snapper fra forskjellige arrangementer. Dersom det er andre destinasjoner, reisemål eller byer som har gode erfaringer og resultat som de vil dele på bruk av Snap for å inspirere og skape reiselyst, så tar vi gjerne i mot tips.

 

Status for #mittsørland – Instagram @visitsorlandet

Visit Sørlandet Instagram collage

I hele 2015 viser sørlendinger fram #mittsørland på @visitsorlandet på Instagram

Siden begynnelsen av januar 2015 har Visit Sørlandet latt en sørlending ta over kontoen vår på Instagram hver sin uke. Til nå har 21 ambassadører fra hele Sørlandet delt sine bilder under hashtaggen #mittsørland. Her kommer en liten oppdatering på hvordan det har gått så langt:

170 % økning i antall følgere

Da vi gjorde opp status til nyttår hadde Visit Sørlandet 918 følgere på Instagram. I skrivende stund er antallet 2481. Det betyr en økning på hele 170 % hittil i 2015, et tall vi må si oss meget godt fornøyde med. Tusen takk til alle ambassadører som har vært med å bidratt til å gjøre @visitsorlandet til en levende konto.

Nesten dobbelt så mange bilder som i hele fjor

Til nå i år har det blitt postet 526 bilder på @visitsorlandet. Det er nesten dobbelt så mange som i hele fjor, da vi endte på totalt 277 bilder.

Hashtaggen #mittsørland er til nå brukt 2810 ganger. Det er jo mye mer enn antall bilder postet. Det er gøy å se at tidlgere ambassadører fortsetter å bruke taggen, samtidig som også andre Instagrambrukere har tatt den i bruk. Det liår mi!

Mest likte poster hittil

Bildet undet viser hvilke bilder som har vært best likt på @visitsorlandet siden oppstart. To av disse har samme fotograf – @ottfrank. De andre fotografene er @to_sekunder, @hallgrimaspenes og @lita_seland.

Oversikt over de 5 best likte bildene på Visit Sørlandets konto på Instagram

De mest likte bildene på @visitsorlandet hittil. Kilde: Iconosquare.com

En liten kuriositet er at alle bildene inneholder vann, flere av dem vannspeilinger. Vi mennesker visstnok har en forkjærlighet mot bilder av vannspeilinger. En jeg snakket med idag hadde sammenliknet bilder tatt på samme sted, der det ene bildet inneholdt en vannspeiling. I alle tilfellene fikk bildet med vannspeilingen flest likes og kommentarer. Han kalte det «Reflecting water phenomenon».

Ambassadørerene bidrar på andre måter

Vi ønsker å samarbeide videre med våre gode sørlandsambassadører i vår markedsføring av Sørlandet. Derfor kjøper vi gjerne ett eller flere bilder av dem som vi kan bruke på våre nettsider eller i sosiale medier.

Ifjor dekorerte Visit Sørlandet sikkerhetskontrollen på Kjevik lufthavn. Nå skal bildene opp igjen, og nytt av året er at vi har bedt noen av ambassadørerene våre om å bidra med bilder til en stor collage. Til gjengjeld fikk de billetter til innspillingen av «Sommer i Dyreparken» nylig.

Vi vil også vise at vi setter pris på dem ved å invitere til et treff i løpet av høsten/vinteren. Her ser vi for oss at vi har en liten prisutdeling og gavedryss, men det viktigste er å treffe ambassadørene «live» for en morsom kveld. Det er også en fin mulighet for dem å treffe hverandre og knytte nye kontakter. Mange av dem kjenner godt hverandres profil, men har aldri møttes før.

Pressedekning av prosjektet

Prosjektet vårt har fått endel oppmerksomhet, både i inn- og utland. NHO Reiseliv brukte dette som eksempel på kreativ bruk av sosiale medier i sin årsrapport. Rett etter lansering ble jeg og en av ambassadørene intervjuet av NRK Sørlandet. I tillegg har vi fått henvendelser fra andre som vurderer å sette i gang liknende prosjekter, og som ønsker å høre våre erfaringer med å slippe løs privatpersoner på Instagram, noe som har vært en svært positiv erfaring for vår del. Det er en fryd å jobbe med dette prosjektet. Mangler forresten en ambassadør til uke 24, send meg en mail hvis du er interessert, da vel:)

hildegunn@visitsorlandet.com

Ambassadører gir Instagram-boost

For et par uker siden fortalte jeg om Visit Sørlandets satsing på ambassadører på Instagram. Dette gir allerede gode resultater, derfor vil vi gjerne dele noen tall.

Mest likte poster på @visitsorlandet på instagram

Mest likte poster på @visitsorlandet på instagram – de 36 første postene er alle fra ambassadørene våre hittil i 2015.

Vi er nå inne i femte uken med ambassadører, og jeg har booket inn ambassadører til midten av mars. Jeg har foreløpig tilgode å få nei fra noen vi har spurt, og det er flere som har meldt seg frivillig etter å ha sett oppfordring til dette på Instagram, Twitter og Facebook. Samtlige som har vært med har gitt tilbakemelding på at de syntes det var veldig gøy å være med.

Har du lyst til å være ambassadør på @visitsorlandet på Instagram? Send en mail til hildegunn@visitsorlandet.com

Forventninger til ambassadørene

Da vi startet dette hadde jeg ikke så altfor store forventninger, men jeg var ganske sikker på at vi ville få positive resultater. Mange undersøkelser har vist at vi generelt tror mer på venner og kjente enn på merkevarer og bedrifter. Visit Sørlandet har siden oppstart i 2010 jobbet med «mantraet»: «Våre gjester er våre beste markedsførere», men enda bedre enn gjest er de lokale, de som bor og ferierer på Sørlandet hele året.

Siden jeg har overvåket #visitsørlandet i hele 2014, føler jeg at jeg har blitt godt kjent med mange av ambassadørene. Det gir en trygghet i å vite at de poster fine bilder, er aktive mer eller mindre hver dag og at de har brukt #visitsørlandet jevnlig. Men det har også vært spennede å la totalt «ukjente» mennesker slippe til. Jeg håper å bli kjent med enda flere gjennom dette året.

Økning i antall innlegg

Ambassadørerne har fått noen enkle retningslinjer. De må poste minst ett bilde pr. dag, men alle poster mer enn det. I gjennomsnitt har de fire første ambassadørene postet 27,5 bilder pr. uke – eller 3,9 bilder pr. dag. Dette står i sterk kontrast til hva jeg klarte å levere i løpet av fjoråret. Min målsetning var ett bilde pr. dag i 2014, men jeg klarte bare å levere 277 bilder, de fleste av disse var reposter av andres bilder. Til sammenlikning har ambassadørene på Visit Sørlandet pr. 9. februar postet ikke mindre enn 125 blider.

Diagram som viser alle innlegg på @visitsorlandet på Instagram

En oversikt over alle innlegg totalt på @visitsorlandet på Instagram – kraftig økning etter start i ambassadørprogram

Over 60 % økning i antall følgere

Da jeg tok opp status ved årsskiftet hadde Visit Sørlandet 918 følgere. Kontoen ble opprettet sommeren 2012, men lå mer eller mindre i dvale til januar 2014. Idag har vi 1476 følgere. Det er en økning på 60,78 %, bare siden 31.12.2014.

Økning i engasjement viktigste måleparameter

Visit Sørlandet har nettopp startet måling av engasjement og «buzz» i sosiale medier. Vi har et samarbeid med Visit Oslo som har målt Oslos digitale fotavtrykk siden mai 2014. Vi har brukt høsten til å sette opp alle måleparametre for Sørlandet, og har nettopp foretatt den aller første målingen. Mer om dette kommer i et eget blogginnlegg. I disse målingene er engasjement det viktigste parameteret. Vi er derfor veldig spente på hvordan ambassadørprogrammet på Instagram vil påvirke engasjementet på Instagram, og ikke minst det totale digitale fotavtrykket framover.

Det vi kan lese ut av tallene for januar er at vi ihvertfall har hatt god økning i engasjement på Instagrampostingene på Visit Sørlandet.

Diagram som viser antall innlegg og gjennomsnittlig likes på innlegg

Grafikken viser antall innlegg på @visitsorlandet og hvor mange likes innleggene har fått i gjennomsnitt.

Når vi også ser på oversikten over de mest likte bildene på Instagramkontoen vår viser det seg at de 36 første bildene er bilder som ambassadørene har postet i løpet av de første 4 ukene. Så ikke bare poster de flere bilder, de får også et høyere engasjement rundt postene enn det vi klarer selv.

Flere tall kommer, keep on tagging!

Visit Sørlandet ambassadør på Instagram

Visit Sørlandet har vært på Instagram i noen år, men det er først det siste året at vi har hatt en dedikert satsing på denne sosiale kanalen. Vi har gjennom 2014 bygd opp en trofast følgerskare på rundt 1000 personer. Det er mange av disse som er svært aktive og jevnlig tagger @visitsorlandet samt bruker våre faste hashtags.

Visit Sørlandet profil på Instagram

Visit Sørlandets profil på Instagram

Denne våren lar vi endel av disse ta over Instagramkontoen vår en uke hver for å vise fram sitt Sørland under hashtaggen #mittsørland.

Første person ut var Birgitte Kleivset, bedre kjent som @smeigedag på Instagram (og @kleivspark på twitter). Hun åpnet årets nysatsing med et smell og hadde ikke mindre enn 48 innlegg i løpet av uken. Hun lagde også en blogg om sin uke som Visit Sørlandet ambassadør og markedsførte overtakelsen på egen profil både på Twitter, Instagram og Facebook.

Instagram collage

@smeigedag takker av som ambassadør for #mittsørland denne uken.

Hvorfor gjør vi dette?

En av Visit Sørlandets mantraer siden oppstarten i 2010 har vært at «våre gjester er våre beste markedsførere». Vi har både i Visit Sørlandet og gjennom prosjektet Arena Usus jobbet med å få gjester som besøker landsdelen til å dele sine gode opplevelser. Både med folk de kjenner privat, men også i åpne kanaler som Trip Advisor der også ukjente mennesker kan få tips og lese ratinger om alt fra overnatting, spisesteder og aktiviteter.

Men – hvem er det egentlig som er de aller beste markedsførerne av en destinasjon? Jo, det er de menneskene som bor på stedet. Det er de som kjenner stedet best og som på en helt unik og stolt måte formidler dette til alle som vil høre på. Vi har brukt det siste året på å identifisere noen av disse menneskene som markedsfører hjemstedet sitt på Instagram.

De menneskene du vil treffe på Instagramkontoen til Visit Sørlandet dette året elsker alle Sørlandet. Det har de bevist gjennom sine nesten daglige postinger at herlige bilder fra hele Sørlandet. Vi kommer til å etterstrebe en geografisk spredning av ambassadører slik at vi får vist fram mest mulig av landsdelen vår. Utvelgelsen av ambassadører foregår stort sett ved direkte henvendelse, men det er også mulig å sende oss en søknad på hildegunn@visitsorlandet.com.

Fortsett delingen folkens, vi sees på #sørlandet i 2015!

Noen av våre etablerte hashtags:

#visitsørlandet

#visitsorlandet

#elskersørlandet

#sørlandsvinter

#sørlandspåske

#sørlandsvår

#sørlandssommer

#sørlandshøst

#sørlandsjul

#barnassørland

#barnasby

#visitkristiansand