Derfor annonserer Visit Sørlandet i Dyreparkavisen

Visit Sørlandet har også i år valgt å annonsere i Dyreparkavisen. Her forklarer vi hvorfor vi har tro på en trykksak i 2016.

Dyreparkavisen er et printmagasin som utgis en gang i året, med opplag på ca 500 000 eks. Målgruppen for Dyreparkavisen er familier med barn. Magasinet er et lekent og barnevennlig magasin på totalt 32 sider. Avisen er full av inspirasjon til å besøke Dyreparken i 2016.

Magasinet kommer i posten til husstander i Sør-Norge. Det blir også sendt ut til reiselivsnæringen på Sørlandet og til Dyreparkens gjester. Magasinet utgis av Dyreparken uka etter påske.

Dyreparkavisen

Dyreparkavisen utgis av Dyreparken og oppfattes som er hyggelig blad som blir lest om og om igjen.

I år har Visit Sørlandet valgt å annonsere på hele fem sider. Vi står for utforming og layout på våre egne annonser.

Dyreparken gjennomfører årlig spørreundersøkelser blant leserne for å høre hvor fornøyde de er. Tilbakemeldingene viser at leserne liker bladet, og at det ikke oppfattes som reklame. Visit Sørlandet mener bladet gir en god effekt og skaper reiselyst til Sørlandet.

Her er litt av bakgrunnen for Visit Sørlandets tette samarbeid med Dyreparken.

  • Dyreparken har over 1 million besøkende (tall fra 2015)
  • Dyreparken har en omsetning på 360 millioner kroner
  • Dette gir ringvirkninger utenfor parken på om lag 1,2 milliarder kroner
  • Om lag 75% av gjestene er tilreisende (utenfor Agder-fylkene)
  • Disse gjestene etterspør overnatting, opplevelser og handel
  • Dyreparkens tilreisende gjester oppholder seg i regionen i gjennomsnitt 3-5 dager
  • Mer enn 60% av gjestene oppgir Dyreparken som hovedårsaken til å komme til Sørlandet, og 30% i tillegg sier at det er en av grunnene

Har du ikke fått Dyreparkavisen i posten, ta kontakt med Dyreparken på Facebook, så sender de et eksemplar til deg. Eller les Dyreparkavisen her.

 

 

 

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s