Kampanjeresultat Love Southern Norway

I 3 måneder, fra 1. juni 2015, drev Visit Sørlandet en egen kampanje mot det utlandske markedet. Love Southern Norway handler om å finne internasjonale gjester som ELSKER Sørlandet, som har besøkt oss mange ganger og som ELSKER å fortelle sine venner om Sørlandet.

Kampanjenettsiden og #LoveSouthernNorway lever videre, men vi har sammen med Destination Think! laget en rapport om kampanjeresultatet fra de 3 månedene.

LoveSouthernNorway - Campaign Graphic 2015

Her er en oppsummering:

  • Kampanjenettsiden ble besøkt 6.500 ganger iløpet av de 3 månedene og 123 ambassadører fylte ut søknadsskjemat.

You can’t always trust everything you read online, however, I actually do trust you. – Kommentar på det første ambassadørintervjuet.

Syd norge er for mig et paradis, som jeg holder meget af, og elsker at gøre nået for – Michael Olsen, DK

  • Facebook annonsering mot hovedmarkedene nådde over 283.000 personer der 6.000 likte, delte eller klikket seg inn på kampanjesiden.
  • Vi hadde aktiv utgående kontakt med potensielle ambassadører og fikk etablert våre nye engelskspråklige kontoer på Twitter og Instagram med mange nye følgere.
  • Hashtaggen #LoveSouthernNorway ble brukt over 765 ganger (vi brukte måleverktøyet Notified).

Du kan laste ned hele rapporten her: Love Southern Norway – Report 2015 PDF.

Vi er i dialog med Destination Think! om hvordan vi kan videreføre denne måten å jobbe med ambassadører og ”influencers”. Les mer om bakgrunnen for hvorfor vi gjorde kampanjen og hvordan den ble gjennomført.

Takk til alle bedriftene som leverte premier og Color Line som gav gratis fergeturer til de 5 ambassadørene.

One thought on “Kampanjeresultat Love Southern Norway

  1. Tilbaketråkk: «Spread the love kampanje | «Visit Sørlandets Bransjeblogg

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s