Love Southern Norway – Blodfans skal selge Sørlandet i Europa

Love Southern Norway logo

1. juni 2015 lanserer Visit Sørlandet ”Love Southern Norway” kampanjen for det utenlandske markedet.

Om Love Southern Norway kampanjen
Vi er på jakt etter ambassadører: internasjonale gjester som virkelig ELSKER Sørlandet, som har vært her mange ganger på besøk og som simpelthen digger å fortelle venner og kjente om Sørlandet i sosiale medier.

www.lovesouthernnorway.com

Her kan potensielle ambassadører melde seg på kampanjen. Nettsiden vil også inneholde innhold fra sosiale kanaler og intervjuer av ambassadørene. Deltakerne blir oppfordret til å bruke #LoveSouthernNorway. Vi deler linker til innholdet de har skapt på kampanjesiden og i våre engelskspråklige kanaler:

Sosiale medier blir stadig viktigere som markedsføringskanal. Folk lytter ofte mer til anbefalinger fra vanlige mennesker enn oppfordringer fra ”profesjonelle” selskaper. Godt innhold i sosiale medier skal pirre reiselysten og få turister fra Europa til å strømme til landsdelen vår.

Sammen med det Amsterdam kontoret til det internasjonale firmaet Destination Think! velger Visit Sørlandet ut de ambassadørene som har de beste historiene og det største nedslagsfeltet for å spre i egne kanaler. I tillegg håper vi kampanjen skaper buzz i sosiale kanaler og media og får andre til å dele sine bilder og opplevelser fra Sørlandet. Vi måler resultatet av kampanjen i Notified.

#LoveSouthernNorway
Reiselivsbedriftene har direkte kontakt med utenlandske besøkende/potensielle ambassadører, derfor trenger vi deres hjelp for å finne ambassadørene som ELSKER Sørlandet. Slik kan dere hjelpe oss og spre kampanjen:

• Nå ut til deres kunder via e-post eller sosiale medier for å opplyse om kampanjen. Link til kampanjesiden www.lovesouthernnorway.com
• Nominere ambassadører som dere synes fortjener å vinne 5 turer til Sørlandet. Tips oss så tar vi tar kontakt med dem.
• Henge opp plakater som reklamerer for kampanjen der besøkende ser disse best. Last ned og print ut plakaten.
• Bruke hashtag #LoveSouthernNorway i deres egne sosiale kanaler.

Kampanjen lanseres 1. juni og varer til 31. august. Ambassadørene velges fortløpende gjennom kampanjeperioden.

Vil dere bidra med aktiviteter og opplevelser til ambassadørene?
Vi vil belønne disse ambassadørene: Color Line har bidratt med gratis fergeturer for 5 utvalgte ambassadører som hver får 5 turer til Sørlandet. I tillegg vil ambassadørene få en aktivitetspakke med tilbud og info om opplevelser i regionen. Mange av reiselivsbedriftene på Sørlandet har bidratt i form av inngangsbilletter, måltider, overnatting eller annet. Ambassadørene vi velger ut kommer alle til å være aktive bloggere/»influencers» – vi tror dette vil gi ekstra oppmerksomhet til bedriftene som gir bort opplevelser. Ta kontakt med Visit Sørlandet hvis dere vil bidra!

#LoveSouthernNorway

2 thoughts on “Love Southern Norway – Blodfans skal selge Sørlandet i Europa

  1. Tilbaketråkk: Kampanjeresultat Love Southern Norway | Visit Sørlandets Bransjeblogg

  2. Tilbaketråkk: SYNLIGHET SØRLANDET 2016 | Visit Sørlandets Bransjeblogg

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s