Slik registrerer du det «perfekte» arrangement

Vi er i 2015 og aldri før har markedsføring og synlighet på internett vært viktigere.

Et «perfekt» registrert arrangement har sine fordeler: Bedre rekkevidde, flere interessenter og man fremstår mer profesjonell.

Ja, man kan betale penger for å få god rekkevidde, og pøse ut penger for å nå nok mennesker. Men med noen enkle grep lykkes du, gratis.

I Visit Sørlandet har vi gjort det enklest mulig, vi har laget linker på nettsidene som går inn til registreringskjemaene for arrangement, slik at du som arrangør enkelt kan registrere ditt arrangement selv.

Her er linkene(trykk på teksten) :

For at sluttproduktet skal se bra ut er det viktig at du fyller ut alle feltene i skjemaet, og legger igjen kontaktinformasjon slik at vi kan kontakte deg ved behov.

Følgende punkter ber vi deg være ekstra oppmerksom på:

  1. Bilde(r):
Slik vil det se ut med fem bilder, hele raden på venstre side vil bli fyllt opp.

Slik vil det se ut med fem bilder, hele raden på venstre side vil bli fyllt opp.

Ha minimum ett godt bilde du kan bruke i liggende format men helst tre til fem. Her er det mange som legger inn logo. Det er ikke anbefalt, logo kan komme i tillegg, men ikke som første bilde.

For å selge arrangementet på best mulig måte, må du selge selve opplevelsen. For eksempel kan du se på dette bildet fra Sommer på Torvet der gjesten får en idé om hvordan det er å være der. Personen som ser dette vil få et mye bedre innblikk i hva arrangementet ditt går ut på og det øker sjansen for at de kommer på besøk.

Og husk å legg inn et bilde med høy oppløsning, minimum 2000 piksler på hver side.

  1. Skriv teksten i tredjeperson:

Husk at det er Visit Sørlandet som skal markedsføre deg og ditt arrangement. ”Vi” og ”våres” byttes ut med ”de» og «deres”, eventuelt egennavn.

Effekten av dette er også god, det er ingen bedre anbefaling enn de du får fra andre, det føles mer troverdig for personen som eventuelt skal på arrangementet. Vi ”selger” gjerne ditt arrangement!

  1. Gjør det enkelt:

Jeg har sett opptil flere arrangementer på Facebook og internett hvor du nesten leser en fullstendig artikkel om et arrangement. Veldig typisk er konserter der det fortelles om oppstart, første singel, anbefalinger, debutalbum, reisen rundt om i Norge etc. Det blir rett og slett for mye for leseren og med en gang de ser en lang tekst så tar de ikke bryet med å lese første linje engang.

Hold det enkelt, med konkret informasjon. Legg heller en lenke på slutten til mer informasjon for de som er interessert i å lese mer.

Eksempel:

Konsert: The Southern Jazz Funk

Hovedtekst:

”Når Sørlandets mest funky karer kommer på Jonas B. Gundersen for å gi deg en musikkopplevelse, anbefales det å komme.

 The Southern Jazz Funk er et funkband av den gamle skole, her er det kontrabass, saksofon og hi-hat som gjelder.

Konserten varer en time, men stedet er oppe helt til kl 00.00.

Sving innom for å svinge deg rundt, mer info og billettsalg finner du på Jonas B. Gundersen sin nettside(her legger du inn lenke).”

  1. Registrer tidlig:

Hva skjer siden er en av våre mest besøkte sider. Det er mange som planlegger sommerferien tidlig og jo flere arrangement som ligger inne, jo mer attraktiv blir Sørlandet som destinasjon.

Visit Sørlandet AS forbeholder seg retten til å endre tekst og bilder i henhold til våre redaksjonelle retninglinjer. Upassende innhold vil ikke bli publisert. Arrangement bør også være relevante for besøkende til landsdelen.

Legger også ved et arrangement som er riktig utfylt;

Sommer på Torvet

Nå sitter arrangementsansvarlig og gleder seg til alt han må igjennom!

Skrevet av: Henrik N. Moum, Visit Sørlandet

Spørsmål: event@visitsorlandet.com

 

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s