Visit Sørlandet leter etter utenlandske gjester som ELSKER Sørlandet

Love_Southern_Norway_logo_1 Visit Sørlandet vil gjøre en egen kampanje rettet mot det internasjonale markedet i 2015. Vi samarbeider med det internasjonale firmaet Destination Think! som har erfaring med liknende kampanjer i andre land.

”Love Southern Norway”

Visit Sørlandet er på jakt etter ambassadører; fortrinnsvis besøkende fra Danmark, Nederland eller Tyskland (våre største utenlandske markeder) som virkelig ELSKER Sørlandet og som simpelthen DIGGER å fortelle venner og kjente om dette gjennom sine sosiale kanaler. Gjennom kampanjeperioden vil vi søke opp og identifisere potensielle ambassadører som blir oppfordret til å søke. Vi vil også markedsføre kampanjen i ulike sosiale medier og gjennom kontakter i utenlandsk presse, turoperatører, bloggere og gjennom bedrifter på Sørlandet som har mange utenlandske gjester.

Sammen med Destination Think! velger vi ut de ambassadørene med de beste historiene og det største nedslagsfeltet i sosiale kanaler.

Egen kampanjeside under utarbeidelse

En egen kampanjeside er under utarbeidelse. Der vil ambassadørene kunne melde seg på og dele sine historier om Sørlandet. Her vil vi også reposte innhold fra ambassadørenes sosiale kanaler og poste intervjuer med ambassadørene. I tillegg håper vi kampanjen skaper buzz i sosiale kanaler og media og får andre til å dele sine bilder og opplevelser fra Sørlandet ved bruk av #lovesouthernnorway. Gjennom målingsverktøyet Notified skal vi måle om kampanjen skaper mer brukergenerert innhold rundt utvalgte søkeord.

Utvalgte ambassadører belønnes med gratis reise med Color Line i ett helt år

Vi vil belønne ambassadørene: Color Line har bidratt med gratis ferjeturer for fem utvalgte ambassadører som hver får fem turer til Sørlandet i løpet av ett helt år. I tillegg vil ambassadørene få en aktivitetspakke med tilbud og info om opplevelser i regionen.

Hvorfor markedsfører vi Sørlandet på denne måten mot det internasjonale markedet?

Visjonen til Visit Sørlandet ”Sørlandet best på gjenkjøp” sier at våre eksisterende gjester er våre beste markedsførere. Fornøyde gjester gir gjenkjøp og anbefalinger, og undersøkelser viser at vi som forbrukere stoler mer på hva våre venner og kjente sier og mener, enn hva en offisiell turistportal sier. ”Love Southern Norway”-kampanjen der vi skal kartlegge og bruke innhold skapt av utlandske ambassadører, passer perfekt inn i denne strategien. Blir årets kampanje en suksess vil vi videreutvikle konseptet neste år.

4 thoughts on “Visit Sørlandet leter etter utenlandske gjester som ELSKER Sørlandet

  1. Hvorfor tenker man ikke slik også for hjemmemarkedet? ( Med unntak av CL billetter selvsagt, alt. kunne jo vært overnatting.) Er ikke nordmenn i eget land det største markedet?

  2. Takk for svar!
    Og så synes jeg jo kanskje at egne landsmenn også fortjener muligheten for ‘premie.’ Heldige er vi som bor her! God sommer!

  3. Tilbaketråkk: Kampanjeresultat Love Southern Norway | Visit Sørlandets Bransjeblogg

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s