Sørlandet på web for internasjonale markeder

I 2014 gikk Visit Sørlandet over til Innovasjon Norges EPI webløsning under visitnorway.com domenet.

Når vi «arvet» de gamle sidene til Visit Norway lå det mange språkversjoner tilgjengelig – men sidene var ikke oppdatert og det vi mener er essensiell informasjon om Sørlandet for det utlandske markedet manglet. Les om hvorfor vi gikk over til Visit Norway nettsiden.

Nettsiden fungerer slik at når en bruker går inn på visitsorlandet.com, visitsouthernnorway.com eller for eksempel en av språkversjonene visitnorway.com/en/where-to-go/south vil siden gjenkjenne hvilket språk nettleseren er innstilt på og redirekte til riktig språkversjon.

Welcome to Southern Norway, la Norvège du Sud, Südnorwegen, Zuid-Noorwegen, Norwegii Południowej, Sul da Noruega, Södra Norge…

Tidligere har vi kun hatt innhold om Sørlandet på Norsk, Tysk og Engelsk – vi synes det er bra for kunden at de viktigste markedene får informasjon på sitt språk. I tillegg har vi selvfølgelig fordelene av at siden er søkeordoptimalisert for flere språk (tenk deg du sitter i Italia og søker info om tema som dykking eller fisking i Norge PÅ Italiensk – da dukker vår informasjon opp).
Les mer om webarbeidet til Visit Sørlandet.

Visit Sørlandet Russisk nettside.

Visit Sørlandet Russisk nettside.

www.visitsouthernnorway.com og www.visitkrs.no er tilgjengelig i 15 språkversjoner på 13 språk (Norsk, Engelsk, Kinesisk, Dansk, Fransk, Tysk, Italiensk, Nederlandsk, Polsk, Portugisisk for Brasil, Russisk, Spansk og Svensk).

Vi jobber mest med web på hovedmarkedene våres (NO, DE, NL , DK og UK). Dette er sidene som er mest besøkt og også nasjonalitetene vi ser av overnattingsstatistikken vi har flest gjester fra. Vi oversetter fortløpende nye artikler på våre hovedattraksjoner. Generell informasjon om overnatting og transport er selvfølgelig tilgjengelig på alle språk.

Siden det er såpass mange språkversjoner er det bra at Tellus databasen (inneholder reiselivsprodukter fra hele Sørlandet) gir en god oversikt over attraksjoner, overnattingssteder og arrangementer på alle språk. Er ikke produktoppføringen på Fransk henter den tekst fra Engelsk versjon, men beholder menyer og sidestruktur til franske sider.

Les om hvordan bedrifter kan bli synlige på reiselivsnettstedene på Sørlandet. I region Kristiansand kan du også registrere arrangementet ditt selv.

Det siste halvåret har Visit Sørlandet også tatt over ansvar for utvikling og innhold av markedsføring på nett for destinasjonene Farsund, Flekkefjord, Lyngdal (inkludert Hægebostad) og Kvinesdal. (Her jobber vi med Norske, Engelske og Tyske versjoner foreløpig).

Vi mener innholdsproduksjon på nett er den beste og smarteste utlandsmarkedsføringen vi kan gjøre. Det blir spennende å følge med i Google Analytics på trafikkutviklingen fremover.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s