10 grunner til hvorfor jeg gleder meg til Norwegian Digital Travel Conference

Tirsdag neste uke inviterer Visit Sørlandet og næringsklyngen Arena Usus Norwegian Digital Travel Conference. Med oss på laget har vi Visit Norway og NHO Reiseliv.

Jeg gleder meg som en unge på julekvelden!

2 dager med skreddersydde foredrag og workshop for reiselivsbransjen på digital utvikling og trender – kan det bli bedre?

Her er mine 10 grunner for hvorfor jeg gleder meg spesielt mye i år til Norwegian Digital Travel Conference:

1. TripAdvisor

Ingen over – ingen ved siden! Det er ingen hemmelighet at jeg er stor fan av brukerstyrte nettsteder, og TripAdvisor er og blir kongen. Jeg møtte senest Chad fra TripAdvisor i Finland i våres. I tillegg til at vi begge gikk langt utover komfortsonen vår ved å isbade (!) i elv et sted langt ute i det finske lapplandet, vi hadde også gode diskusjoner og refleksjoner rundt hvordan bedrifter og destinasjoner kan aktivt bruke TripAdvisor i sin markedsføring. Gleder meg rett og slett til å følge opp dette både på keynote tirdagen og i workshop for bedrifter dag 2 (hvor jeg har gleden av å være moderator).

2. #diggerOslo

Ja, jeg digger Oslo. Måten Visit Oslo gjengen har jobbet med å utforme ny strategi og merkevare for Oslo gjennom å engasjere de som digger Oslo i arbeidet, er jeg kjempeinspirert og imponert over. Her tror jeg vi andre har mye å lære rett og slett.

3. Google+ – what to do?

«Alle» vet at Google+ er viktig. Men helt hvorfor og hvordan er mer ullent for de fleste. Reiselivsbransjen trenger mer kunnskap og ikke minst relevante eksempler på «hvem, hva og hvordan» og kanskje «hvorfor» lykkes med Google+. Martin Stoll fra Sparkloft Media kommer hele veien fra «Junaiten» for å hjelpe oss med det. Jeg kommer til å stille skjerpa!

4. Digital Native og mobile Experience Walkshops

Rett og slett «ut å gjøre det»! Tre inn i rollen til gjesten, og forsøk å opplev destinasjonen din fra et digitalt gjesteståsted. Kommer garantert til å bli både flaut, avslørende og krevende. Men først og fremst LÆRERIKT! Hvordan kan vi klare å forbedre oss, om vi ikke vet hvor skoen trykker?

5. Ask the experts

Både underveis og i løpet av lunsjen blir det utstrakt mulighet til å spørre ekspertene. Fantastisk mulighet! Vi i Visit Sørlandet har opplevd at dette har stor verdi. Det er enklere å ta kontakt med Facebook i Dublin eller TripAdvisor i London når du har et ansikt bak navnet. Isbading i Finland med TripAdvisor? Funker som gull det når Visit Sørlandet denne høsten jobber med sponsorship og ownership på TripAdvisor :).

6. Tina Thygesen fra Everplaces

Nesten grunn nok til å ta turen ene og alene for å oppleve fyrverkeriet Tina fra Everplaces på scenen. Hun var en av keynote speakers også på fjorårets konferanse, og fikk strålende tilbakemelding. Tina snakker om mobil, og som vi alle vet så skjer det sinnsykt mye innen dette feltet. Så fjoråets news er yesterdays news og vel så det. Du som følger litt med vil nok også ha registrert at Tina var på programmet på Oslo Travel Tech Day denne uken. Du kan med fordel delta også på foredraget hun skal ha på Norwegian Digital Travel Conference, ettersom det ikke er «copy-paste» som gjelder hos denne damen 🙂

7. Workshop med Facebook

Dette sto på programmet også i fjor. Men for de av oss som jobber aktivt med Facebook (er det noen som ikke gjør det?) så ser vi at i løpet av et år så skjer det mye også i den leiren. Vi hadde så gode erfaringer med fjorårets praktiske workshop at vi derfor tok det med i programmet på workshop også i år. Dette er primært for bedrifter, og blir på norsk. Utstrakt mulighet til å stille spørsmål, få hjelp og rett og slett komme et steg videre enn konkurrentene. Faktisk blir jeg skuffet om ikke bedriftene har med seg minst ei lita liste hver på ting de lurer på! Jeg kommer ihvertfall til å stille med liste 🙂

8. Dyreparken

Norges største opplevelsespark har over 170 000 følgere på Facebook. Utrolig mange har en mening om parken. Og det prates om Dyreparken i all verdens med mammaforum, foreldrenettverk, mor og barn sider og you name it av sosiale medier. Når vi først er i Kristiansand, så synes vi det er utrolig moro at Dyreparken har sagt ja til å dele noen av sine erfaringer og tanker rundt hvordan de jobber i sosiale medier. Parkens dyktige markedssjef Anikken og Nick Hall kommer til å snakke rundt hvordan Dyreparken jobber og ikke minst håndterer situasjoner som oppstår som følge av at vi lever i et transparent samfunn hvor gjestenes stemmer høres og ikke minst teller.

9. Disruptive Pitch

Tirsdag har vi et opplegg med 3 «distruptive pitch». Disse gleder jeg meg til, kanskje først og fremst fordi jeg ikke helt hva jeg kan forvente meg. Lære noe nytt, se ting med andre øyne, bli inspirert. Ja takk 🙂

10. GetTogether i Dyreparken

Jeg er en «sucker» for sjørøvere! Så da er det klart at jeg har kveldsarrangementet i Dyreparken som min nr. 10 på lista 🙂

 

Leser du dette og tenker at du gjerne skulle vært med? Vel, du har muligheten i ca. 1 dag til for å melde deg på konferansen. Påmeldingen stenger i morgen fredag, så her har du mulighet til å hive deg rundt.

Rydd kalenderen. Ta deg 2 dager i Kristiansand. Lær noe nytt. Gjør en bedre jobb.

Det går både tog, buss, fly og ikke minst ferge til Kristiansand 🙂

MELD DEG PÅ KONFERANSE HER

 

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

