Norwegian Digital Travel Conference 21. – 22.oktober i Kristiansand

For andre år på rad arrangerer vi Norwegian Digital Travel Conference i Kristiansand.

21. – 22.oktober er det igjen klart for det som er Norges eneste rendyrkede digitale konferanse for reiselivet. I samarbeid med Digital Tourism Think Tank, Innovasjon Norge og NHO Reiseliv møtes bransjekollegaer fra hele Norge for å oppdatere seg og lære hva som er nytt i det digitale reiselivslandskapet.

EARLY BIRD TICKETS FREM TIL 7.AUGUST

Norwegian Digital Travel Conference har som mål å være den viktigste digitale møteplassen for reiselivsnæringen i Norge. Fremtidsbilder, nyheter og digitale muligheter skal presenteres og utforskes. Bedrifter og reisemålsselskap skal ha mulighet til å ta med seg praktisk læring og «verktøy» med hjem, samtidig som man blir inspirert og får innsikt i hva som blir  «the next big thing».

PROGRAM OG PÅMELDING TIL NORWEGIAN DIGITAL TRAVEL CONFERENCE

Topp internasjone foredragsholdere og «meet the expert»

Første dag av konferansen er lagt til Kilden Teater- og konserthus. I tillegg til topp internasjonale foredragsholdere, blir det lagt opp til mingling og «ekspertmøter» i løpet av dagen. På den måten får deltakerne anledning til å stille spørsmål og ha diskusjoner med foredragsholderne og eksperter innen de ulike tema som blir tatt opp på konferansen. På kvelden inviteres bransjen til en helaften i Kristiansand Dyrepark. Her blir det god mat og drikke, og vi får også et innblikk i noe av det som gjør Dyreparken til en av de mest besøkte turistattraksjonene og mest kjente merkenavn i Norge.

Praktisk læring

Andre dag av konferansen går vi fra «nice to know» til «how to». Da er det fokus på hvordan ta læring ut i praksis, og gå i dybden på tema gjennom praktiske workshop. Her skiller vi mellom workshops for bedrifter og DMO´s (reisemålsselskap), ettersom man har litt forskjellige utfordringer og tilnærminger.

Mobil, TripAdvisor, Instagram og Google+

Selv om TripAdvisor også var en del av fjorårets program, har vi valgt å invitere dem også i år. TripAdvisor er en av de største og kanskje mest toneangivende aktørenen på det internasjonale reiselivskartet. Gjestevurderinger har ikke blitt mindre viktig i år enn i fjor, og med stadig nye oppkjøp, samarbeid og applikasjoner er det viktig å holde seg oppdatert på hva som skjer hos TripAdvisor. Denne våren lanserte selskapet blant annet TripConnect, som vurderes som en fremtidig utfordrer til OTAér som Booking.com og Expedia.

Mange har stilt seg spørsmål om Google+, og få i reiselivsbransjen har «knekt koden» på hvordan jobbe med Google+. Er dette et luftslott og en spøkelseslandsby på nett, eller bør det være en helt essensiell del din digitale strategi? Martin Stoll fra Sparkloft Media er hanket inn for å belyse oss.

Bilder sier mer enn 1000 ord. Hørt det før? Instagram er sammen med SnapChat sosiale kanaler som har «tatt av» i Norge siste året. I Facebook omtales Christianne Wahl bare som «Facebooks Instagram Champion». Kanskje verdt å ta med seg noen tips om hvordan optimalisere på Instagram?

Programmet for Norwegian Digital Travel Conference ligger ute på 
www.digitaltravel.no. 
Nye foredragsholdere og programposter legges ut jevnlig.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s