Når sjefen bommer i Sosiale Medier

Når sjefen bommer i Sosiale Medier

Det er lett å bli deprimert når det snør langt ut i april. Dette har også påvirket vår sjef, som delte dette bildet på Visit Sørlandet sin Facebook side i går.

Dårlig FB postVisit Sørlandet sin facebookside fokuserer normalt på innlegg med flotte bilder, og gode anbefalinger om hva som skjer på Sørlandet. Vi vil skape reiselyst, «feelgood» stemning, samt hjelpe gjester til en god opplevelse på Sørlandet. Bildet over bryter totalt med våre normale innlegg på Facebook. Det tok derfor ikke så veldig lang tid før vi fikk negativ reaksjon på bildet som vi delte.

«Velkommen til Sørlandet, her stikker vi kniver i snømenn.»

VS negativt svarVi ser fort at dette bildet ikke på noen som helst måte var en fulltreffer, men samtidig ser vi at mange liker og deler bildet videre. Burde vi fjerne hele posten når vi nå ser at sjefen bommet totalt? Vi svarer og sier det ikke var meningen å støte noen.

Beklager Etterpå kommer enda en kommentar fra en annen person:

Fjerne bildet?Hva har vi lært av dette?

Humor er vanskelig og oppfattes ulikt. Vi bør i fremtiden være veldig forsiktige med bilder som vi ser kan oppfattes ulikt. Dette bildet er jo ganske makabert, og bryter totalt med vår stil. I fremtiden får vi holde oss til denne type poster på våre personlige Facebook kontoer, og som sjef bør man kanskje være litt forsiktig der også?

badmood

Hva mener du?

Bør vi fjerne delingen? Eller bør vi beklage enda tydligere? Kommenter gjerne nedenfor.

6 thoughts on “Når sjefen bommer i Sosiale Medier

  1. Jeg ville laget en ny, blid snømann med stråhatt, solbriller og bikini (…). Tatt bilde av den og byttet det ut med det andre bildet 😉 Med en liten beklagende tekst. Legge seg flat, bruke humor, håper på det beste 😉 Lykke til!

  2. eg syntes at dette var ganske morsomt i grunn. Sosiale medier har jo sin styrke i nettopp det at det er mulig å legge inn kommentarer, slik at man kan få reaksjonene til mennesker “live”. Dersom alt man legger ut er så platt at det ikke bryter igjennom støyen, så har man levende bevis i at man ikke får noen kommentarer, evt. bare ett par kjipe “likes”, hvor vedkommende som deler det “liken” bare har brukt et par kalorier på å trykke like på noe han/hun sannsynligvis bare rutinemessig registrerer i den delen av hjernen som bare halvveis følger med. Når man derimot har lagt ut noe som engasjerer, ja da får du en del forskjellige kommentarer, og engasjerer det nok så går det “viral”; det blir delt om igjen, og om igjen, og det treffer mange flere mennesker enn det det kanskje var ment til å treffe. I denne saken så syntes jeg at det er morsomt i det at det bryter så kraftig med stereotypien av sørlendinger som trege og kjipe. Den viser i hvertfall at det er mange fargerike mennesker som holder på med “visit sørlandet”. Det er jo en god ting? Jeg syntes det ihvertfall er lurt å ikke bli redd for å bruke sosiale medier på en annen måte enn det man bruker konvensjonelle medier 🙂

  3. Jeg syns bildet er morsomt (her sett det ørten ganger i feeden min siste dagene – fra forskjellige folk). Men ser at endel kan mislike det. Så lag en minisnømann – med badebukse – og et skilt som sier «ynnsyll» (ja, stavet sånn). God helg!

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s