Vekst i online booking i 2011

Tall fra 2011 viser at Visit Sørlandet har en omsetningsøkning i online booking via selskapets kanaler på 25,8 % sammenlignet med 2010. Man har formidlet rett i overkant av 30 000 gjestedøgn i landsdelen.

Visit Sørlandet AS har hatt en jevn vekst og utvikling siden den spede oppstart med online booking i 2005 (den gang som en del av selskapet Skattejakt AS). Selskapet har gått fra å ha ca. 2,5 millioner i omsetning oppstartsåret til en omsetning tett opp mot 13 millioner i 2011.

26,5 % økning i så langt i år

Så langt i år ser utviklingen til å fortsette i samme positive retning som i 2011. Tall til og med uke 12 viser en økning i antall bookinger på 26,5 % sammenlignet med samme periode i fjor. Dyreparken.no er selskapets største salgskanal i forhold til volum, og veksten er spesielt interessant sett i lys av at Dyreparken i år åpner sin egen overnattingslandsby, AbraHavn. Interessen for Dyreparken er stor, og tallene så langt tyder på at det gir seg utslag i økt interesse for bestilling av overnatting generelt i landsdelen via blant annet dyreparken.no.

Økende interesse fra næringen

Vi ser en økende interesse fra overnattings- og aktivitetsbedrifter i landsdelen til å selge ledig kapasitet via Visit Sørlandet Booking AS. Økt fokus på salgsutløsende markedsaktiviteter og ikke minst salgsfremmende tiltak på visitsorlandet.com gjør det stadig mer aktuelt å inngå avtale med Visit Sørlandet Booking.

Pakkteringer av weekendtilbud, kampanjetilbud og lenking mot bestilling av aktiviteter har også høy prioritet.

Det er ingen tilknytningsavgift for å bli med i bookingen, og man betaler 13 % provisjon for overnatting.

Kontaktperson for booking er Elisabeth Høibo: elisabeth(at)visitsorlandet.com.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s