«Hopp i det – bestill sommerferien» – dette skjer fremover!

Det norske markedet er Sørlandets viktigste marked med høysesong i perioden juni – august.

I 2011 har Visit Sørlandet prioritert norske barnefamilier som viktigste målgruppe i markedskommunikasjonen. Geografisk sett konsentreres aktivitetene til områder i sør Norge med særlig vekt på aksen Oslo – Bergen – Stavanger.

Mediestrategien i våre aktiviteter er å være tilstede i mediekanaler som har gode reaksjonsegenskaper når målgruppen er i modus for bestilling av ferie. Vi har i samarbeid med vårt mediebyrå satt sammen en mediemiks som blant annet inkluderer bruk av riksdekkende kanaler med høy dekningsgrad som gir en kostnadseffektivt treffprosent i målgruppen.

UTDRAG AV AKTIVITETER MAI – JUNI 

  • Spesielt fokus Hordaland og Rogaland

Hordaland og Rogaland er viktige geografiske markeder for sommertrafikken til Sørlandet.Vi kjører en markedsmiks mellom print og online annonsering i lokalmediene BT (Bergen) og Stavanger Aftenbla

d. Det blir gjennomgående tilstedeværelse  med bannerannonser i en 6 ukers periode fra uke 18.

Stavangerregionen er å regne som et «hjemme-marked» for området vest for Kristiansand. I uke 21 kjører vi en «påminnelses-kampanje» i Stavanger og omegn. Vi har utendørsannnonsering på 143 eurosize flater i Stavanger, Sandnes, Sola og Klepp.

I BT blir det innrykk i printversjonen av avisen (i tillegg til online bannerannonsering) i et utvalg avlørdagsutgavene i reiseseksjonen.

  • Nasjonalt

I perioden fra nå og frem til midten av juni vil det bli vekselvis annonsering i Se & Hør og VG Helg. Se & Hør gir god dekning i målgruppen, og bidrar til god responsgrad ettersom det er et aktualitetsblad. VG Helg utfyller Se & Hør, og vi kommuniserer med målgruppen i et avslappet og tilbakelent modus. I helgene har målgruppen eksta tid til å diskutere og planlegge sommerferie og helgeturer, noe som legger til rette for god responsgrad. Format på innrykk vil ligge på halvside i Se & Hør, noe mindre format i VG Helg.

Donald Duck er et magasin som treffer godt i forhold til vår målgruppe barnefamilier. Donald Duck er

Norges mest leste familieblad, med en svært lang levetid på annonsene da mange er samlere av bladet. I påsken hadde Visit Sørlandet 1/1 + 1/2 siders annonser i bladets sommerbilag. Det blir 1/1 bakside annonsering i utgaver i slutten av mai og begynnelsen av juni.

  • «Velkommen til Sørlandet»

5 busser fra Sørlandsekspressen vil på strekningen Kristiansand-Oslo samt 1 buss på strekningenKristiansand – Stavanger vil i ett år framover ha annonser for Sørlandet på baksiden av bussen.

  • «It is all about the search, baby»

Tilstedeværelse og synlighet i sosiale medier og søkemotorer er en viktig del av markedsføringen av Sørlandet.

En omfattende Google Adwords kampanje er fundament for alle markedsaktiviteter i regi av Visit Sørlandet. Dette er noe vi ser er en svært kostnadseffektiv markedsføring som gir gode resultat.

Nettsidene http://www.visitsorlandet.com er landingssite for markedskampanjene. Her inviteres gjestene til planlegge og bestille ferien sin. Visit Sørlandets Facebooksider, Twitter og Visit Sørlandets reiseblogg er en viktig del av markedsaktivitetene i selskapet.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s